Her opdaterer vi vinteren igennem dagligt kl. 7-7.30 om søernes is-situation: Pt. isfrit overalt.

Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for alt salg af varer, ydelser, oplevelser og leverancer der foretages fra Fyelmose Sø-grejshop og www.grejmanden.dk leveret til private- erhvervs og offentlige kunder.

Generel information

Fyelmose Sø-grejshop og www.grejmanden.dk v/Svend Erik Valbjørn, Fyelmose Naturfiskepark.

Virksomhedsadresse: Birknæsvej 7, 8752 Østbirk.
E-mail: contact@fyelmose.dk.
Tlf: 7560 2410 / 6066 2928.
CVR nr: 1452 6773.

Priser

Vi bestræber os på altid at kunne tilbyde skarpe priser, på niveau med dansk nethandel.

Priser i Fyelmose Sø-grejshop og på www.grejmanden.dk, er dagspriser angivet i danske kroner og inklusive 25% moms. Fiskekort angives dog også i Euro. På www.grejmanden.dk, er alle priser opført eksklusive porto/fragt. Der tages forbehold for force majeure, slåfejl, pris- og afgiftsændringer, udgåede eller udsolgte varer samt leverandørsvigt.

Rabatter og kvartalsbonus

Rabatter: Ved lejlighedsvise rabatkampagner vil der være enkelte produkter man ikke kan få rabat på, det gælder også i forvejen allerede nedsatte varer. Hvis rabatkampagner inkluderer brug af en rabatkode, vil du modtage denne via sms/e-mail og benytte den i betalingsfasen på www.grejmanden.dk.

Betalingsmuligheder

1/ Du kan foretage kortbetaling: Det er muligt at benytte følgende betalingsmåder hos Fyelmose Sø-grejshop og på www.grejmanden.dk: Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro.

Vi opkræver ikke kortgebyr og trækkes først penge på din konto, når varer er udleveret fra Fyelmose Sø-grejshop eller afsendt fra www.grejmanden.dk.

2/ Du kan betale med MobilePay

3/ Du kan betale med ViaBill: Læs mere her.  

Ved betaling med ViaBill modtager du først dine varer. Herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Hvis du fortryder dit køb ophører aftalen om betaling hos ViaBill, jf. forbrugeraftalelovens § 26. ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit

4/ Du kan betale kontant: Gælder kun i Fyelmose Sø-grejshop.

5/ Du kan betale via bankoverførsel til: Jyske Bank. Reg.nr. 7844. Kontonummer. 2000770. (IBAN-nr. DK1378440002000770. Swiftadresse: JYBADKKK). Din ordre udleveres eller afsendes når vi har modtaget og registreret din indbetaling. Husk altid at oplyse ordrenummer ved konto overførsel. Bemærk: Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

6/ Som virksomhed eller offentlig institution har du, efter kreditgodkendelse, mulighed for at oprette en konto hos Fyelmose Sø-grejshop og www.grejmanden.dk. Som kontokunde får du tilsendt faktura efter dit køb.

7/ Vi modtager gerne betaling fra offentlige institutioner via EAN.

Har du spørgsmål vedrørende ovenstående betalingsmuligheder, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 7560 2410 / 6066 2928 eller via e-mail til: contact@fyelmose.dk.

Leveringsmuligheder og fragtomkostninger

Vi tilbyder levering med PostNord i Danmark og i udlandet med PostNords partnere. Fragtpriser til udlandet varierer i forhold til varernes vægt. Hvis anden forsendelsesform ønskes, skal dette aftales med Fyelmose Sø-grejshop / www.grejmanden.dk.

Leveringsomkostninger afhænger af det beløb du køber for og af din valgte fragtmetode. Der er ikke tillæg i fragtpris på forsendel-se af lange fiskestænger. Pris på fragt beregnes og oplyses i betalingsprocessen inden afslutning af din bestilling og betaling.

Fragtpriser: Vi tilbyder gratis fragt ved køb over 700 kr.

Varekøb kr. 0-700,- Over kr. 700,-
Afhentning i Fyelmose Sø-grejshop kr. 0,- kr. 0,-
Afhentning i Fyelmose Pakkeboks kr. 0,- kr. 0,-
GLS leveret til valgfrit udleveringssted kr. 40,- kr. 0,-
PostNord leveret til valgfrit udleveringssted kr. 40,- kr. 0,-
PostNord leveret til din postadresse kr. 55,- kr. 0,-
Returlabel købt af kunde på www.grejmanden.dk kr. 49,- kr. 0,-

Afhentning - levering - transport

Få dine varer leveret eller afhent selv: Du kan godt handle på www.grejmanden.dk og ønske selv at afhente dine varer i Fyelmose Sø-grejshop, eller i vores afhentningsskabe ved fiskesøen.

Afhentning: Varer købt på www.grejmanden.dk til afhentning/udlevering ved Fyelmose er normalt klar i butik/afhentningsskab indenfor 12 timer efter at du har modtaget en ordrebekræftelse. Husk at medbringe købskvittering/kode til afhentningsboks. Levering af varer fra Fyelmose Sø-grejshop anses for at være sket, når kunden forlader butikken med varen, eller tømmer sit afhentningsskab ved fiskesøen.

Levering: Vi afsender varer dagligt, og tilstræber at leve op til dag-til-dag-levering og senest indenfor 48 timer efter modtaget ordre. En bestilling betalt ved bankoverførsel afsendes når vi har modtaget betaling. Levering af varer fra www.grejmanden.dk er sket, når kunden har fået den udleveret fra aftalt forsendelsespartner. Vi kan ikke drages til ansvar for forsinkelse hos forsendel-sespartnere eller for forhold, der er udenfor vores indflydelse, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand m.m.

Problemer med ordren: Skulle en vare, mod forventning, ikke være på lager, eller er der andre udfordringer med den ordre du har afgivet, ringer vi dig op eller sender en sms/e-mail.

Følg din ordre

Når du har købt varer på www.grejmanden.dk og din betaling er gennemført, modtager du automatisk en ordrebekræftelse, via din oplyste e-mailadresse, på at ordren er modtaget og registreret hos os. Du modtager endnu en e-mail fra os, enten når dine varer er klar til afhentning hos os eller når dine varer er afsendt fra os. Forsendelses e-mail indeholder ”track & trace” informationer så du kan følge din forsendelse på dens vej til dig. 

Fortrydelsesret og tilbagelevering


Du har 30 dages fortrydelsesret ved køb af varer hos Fyelmose Sø-grejshop og på www.grejmanden.dk.


Fortrydelse af en del af dit køb: Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Specielle regler for julehandel: Julegaver købt ved Fyelmose Sø-grejshop eller på www.grejmanden.dk, i perioden 01.11 til 24.12, kan ekstraordinært fortrydes/byttes indtil udgangen af januar måned det følgende år. For at få den ekstra lange fortrydelses-/bytteret, skal du ved køb i Fyelmose Sø-grejshop. oplyse at det er en julegave og ved køb på www.grejmanden.dk skrive det i kommentarfeltet ved betaling.

Ingen fortrydelsesret. Køb der ikke kan fortrydes uanset om de er købt ved Fyelmose Sø-grejshop eller på www.grejmanden.dk:

  1. Levering af specielle skaffevarer bestilt hjem kun til dig og hvor du på forhånd har fået besked om at din normale fortrydelsesret mistes.
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  3. Levering af varer med kort holdbarhed, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt f.eks. levende agn.
  4. Kurser, workshops, arrangementer og events hvor din normale fortrydelsesret er erstattet af afbestillingsregler gældende for det enkelte kursus/workshop/arrangement/event.
  5. Fiskekort efter at disse er benyttet.
  6. Træner og instruktørassistance hvor din normale fortrydelsesret er erstattet af afbestillingsregler gældende for den assistance du har bestilt.
  7. Måltidsløsninger, hvor din normale fortrydelsesret er erstattet af afbestillingsregler gældende for det mad du bestiller.
  8. Forhåndsleje af fiskegrej og outdoor-udstyr f.eks. telt, borde, stole og hvor din normale fortrydelsesret er erstattet af afbestillingsregler gældende for det der lejes.


Ønsker du at fortryde et køb, skal det meddeles os skriftligt indenfor 30 dage fra varemodtagelse. Hvis du har bestilt flere forskel-lige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Varer skal tilbageleveres til os senest 14 dage efter, meddelelse om fortrydelse er afgivet. Fortrydelsesretten kan ikke udnyttes ved at du afviser varemodtagelse.



Meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten kan ske ved at rette personlig henvendelse til Fyelmose Sø-grejshop. Husk blot at medbringe det du ønsker at tilbagelevere, samt kopi af bon/faktura. Udnyttelse af fortrydelsesretten kan også ske ved at du sender en meddelelse til vores postadresse eller vores e-mailadresse:



Fyelmose Naturfiskepark
(www.grejmanden.dk)
Birknæsvej 7.
8752 Østbirk.
E-mail.: contact@fyelmose.dk


Meddelelsen skal være en utvetydig erklæring om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan vælge at vedlægge vores returformular i udfyldt stand kan hentes her, men det er ikke et krav. Du skal altid vedlægge en kopi af din bon/faktura.



Ved tilbagelevering bør du sørge for, at en vare er forsvarligt indpakket. Du har ansvaret for varen, indtil vi modtager den retur. Gem derfor postkvittering samt evt. ”track and trace nummer”, hvis du sender varen til os.


Varens stand, når du sender retur

Hvis varens emballage er brudt og/eller varen er taget i brug, kan det fulde beløb ikke refunderes, ligeledes hvis varen bliver beskadiget under returnering.

Manglende original emballage og infoskilte kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Du skal selv betale udgifter ved tilbagelevering af en vare. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling. Dine udgifter vil afhænge af den specifikke vare. Du opfordres derfor til at orientere dig om priser hos forskellige fragtudbydere eller at købe en returlabel på www.grejmanden.dk kan købes her At købe returlabel hos os er oftest den billigste løsning for dig.


Når vi modtager en vare retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, inklusiv eventuelle leveringsomkostninger på købstidspunktet, men med fradrag af eventuel værdiforringelse. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt og senest 14 dage efter vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse af købet. Ved værdiforringelse forstås den eventuelle forringel-se af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Det er altid en forudsætning for tilbagebetaling, at varen faktisk er modtaget retur, eller at du har dokumenteret, at varen faktisk er returneret.



Tilbagebetalingsbeløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du for eksempel betalt med betalingskort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Har du betalt med gavekort udstedes et nyt gavekort.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos Fyelmose Sø-grejshop eller på www.grejmanden.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret i overens-stemmelse med købelovens regler, hvis en købt vare lider af en mangel.



Dette betyder, at du enten kan få en vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Det forudsætter selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke eksempelvis er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.



Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du modtager en vare, bør du straks undersøge om varen er intakt, hvis varen skulle være blevet skadet ved levering, skal du straks henvende dig til os og aftale en løsning. Ønsker du at reklamere over en vare, kan du henvende dig personligt i Fyelmose Sø-grejshop eller indsende den til os på vores adresse:


Fyelmose Naturfiskepark
(www.grejmanden.dk)
Birknæsvej 7
8752 Østbirk

Det er altid en god ide at kontakte os enten pr. mail eller telefon inden du returnerer en vare som en reklamation. Måske vi kan afhjælpe reklamationen uden at du behøver at sende varen retur til os. Reklamationer via e-mails behandles kun hvis, der er vedlagt en kopi af enten bon eller faktura og hvis reklamationen er fotodokumenteres med vellignende foto. Vi kan ikke tage stilling til en reklamation uden billeder af fejlen.

Er en reklamation berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. En vare skal sendes tilbage til os i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi udbetaler dog maks XXkr. som det koster at bestille en returseddel på www.grejmanden.dk kan købes her. Ved køb uden for Danmark, dækkes alle udgifter til forsendelse i forbindelse med en reklamation af køber.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vi du altid modtage en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. Vi bestræber os på, at reklamationer behandles hurtigst muligt, afhængig af om en varer skal returneres til grossisten/producenten eller om den kan behandles hos os selv.

Klageadgang

Hvis du vil klage over en vare købt hos os, skal du rette henvendelse til contact@fyelmose.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til relevante nævn på området:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Toldboden 2
8
800 Viborg


Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.


Klagen indgives via http://ec.europa.eu/odr.


Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mailadresse: contact@fyelmose.dk.

VEDR. FYELMOSE NATURFISKEPARK OG PERSONDATABESKYTTELSE: Henviser vi til vores Privatlivspolitik.

VEDR. FYELMOSE NATURFISKEPARKS BRUG AF COOKIES: Henviser vi til vores Cookiepolitik

Begge dokumenter ligger tilgængelige på både www.fyelmose.dk og www.grejmanden.dk. De kan også rekvireres ved henvendelse til: Lene Valbjørn, mobil 6066 2928.

bubblemedia